Thursday, December 4, 2014

Taska oh Taska!

Assalamualaikum w.b.t,
Apa khabar mmy2 cun?

Syukur Alhamdulillah. Now dah penghujung tahun.
Pantas sgt masa ni berlalu.
Seyesly, byk suka duka tahun ni.
Kira yg lepas kita biarkan berlalu,
yg kita ni kenalah maju ke dpn.
Aku hidup bukan utk menyusahkan orang.
tu je prinsip hidup aku skg ni.
Orang susah hati tgk aku, itu aku xdpt nak tlg sbbnya tu korg punya pasal.
hahaha hauk jugak statement tu kan. 

Okay, nak story sesuatu yg buat aku geram minggu ni.

Aku kalau hal2 yg membabitkan ank aku.
Agak2 ikut baran aku ni habes kena maki org Taska tu.
Tp takpelah, aku xnak meroyan bukan2.
Dah jd mmy ni instinct pasal anak mmg kuat.
Korang rasa logik tak anak aku tidur dr pg sampai ptg?
mcm ank aku kena sumbat dadah pulak.
Lepas tu habes tuttt anak aku tu merah sampai melecet sbb tak tkr pampers.
dgn alasan ank aku tido pastu pampers dia kering.
Dah baby kalau tido , pengasuh taska tu xboleh pulak nak check pampers ke.
But then on monday aku seyesly dah tak sedap hati gila %$#@!!
yelah balik rumah tgk sume pampers yg aku bekalkn dlm bag tu x berguna langsung. tula aku tanya elok2 kt whatsapp mangkuk hayun ni ckp ank aku tido je smpai ptg.

Apa2 pun semua ni jadi ade hikmahnya.

At least, aku tau awal & Afeefa xdelah kena menda2 lg teruk yg mcm dlm video or apa2 yg mendtgkan kecederaan. 
Astagfirullahalazim... mintak jauhkan laa...
So, selasa baru ni aku terpaksa ambil cuti sbb nk survey taska baru.
Ada 1 taska yg kwn aku suggest. Dia ckp mmg okay.
Aku pun pegilah taska tersebut & slamber call pengasas taska.
Orgnya berbhs & lepas tu ptg jugak lah br dpt keputusan.
sbbnya taska tu limit utk baby. hehehe
Now, Afeefa syok laa taska baru dpt tido dlm babycot.
Ade aircond pulak tu hehehe.
Mmy will do anything for Afeefa.
Of cos, yg terbaik utk anak Mmy.
Taska lama tu bukan tak okay, 
cuma aku rasa pekerja taska tu ade sorg dua yg tak amanah. 

So, korg kalau rase tak sedap hati ke apa.

Percayalah instinct mmy tu betol.
Well aku takde maki hamun pun pengasuh taska lama tu.
Cuma aku whatsapp dorg, aku terkilan kerja tak amanah & aku mmg x redha sapa yg buat Afeefa cmtu..lg 1 aku pesan kt bdk tu, kt dunia boleh lah lepas.
Kat akhirat nanti aku nk jumpe kt pdg masyar.
Sedangkan aku ni jenis tiap kali hantar & ambil Afeefa.
Aku akan ucap terima kasih.
Aku senyum.
Walaupun.............. dorg tak senyum.
Padahal aku bayor okey tiap2 bulan.
Perghhhh 
7 bulan Afeefa kt taska tu.
Bila terkenangkan balik, Aku xleh imagine cmne Afeefa kt taska tu.

Mmy selalu doakan Afeefa selamat dunia & akhirat.

Mmy & Abi love you baby girl.