Friday, February 28, 2014

Our "Ms Anniversary 6th years" =1st March 2014=


Hari ni nak update pasal Anniversary Me & Hubby.
Actually we will celebrate 1st March every year as our MS Anniversary.
hehe MS tu ape eh? MS tu My Space.
Dah kenapa My Space?? haa sure ada yang tak tau. hehe
Me & Hubby kenal pun kat alam siber & of cosla My Space bcz time tu mana lah reti facebook ape bagai.
2008 tu yang glamer My Space + friendster je oi. haha 

Dari situla kami jadi kawan + kawan bola + kawan melawak + kawan gila + kawan bergaduh...
Yes, kami musti ade je topik hangat kalau nak borak , walhal mana jumpa pun lagi masa 2008 tu haha
Okay tak nak cerita kisah2 lama bcz now kita dah kawen & lebih fokus kepada masa depan. ecewahh gitu!
hehehe Syukur Alhamdulillah bcz since 2008 - till now suka duka mmg betul2 bersama.
Seyesly I will never find a guy mcm Hubby yg sanggup terima saya seadanya. huks touching***

So untuk tahun ni saya nak ajak hubby pegi holiday, 1st March this Saturday.
Mula-mula nak suprise la holiday ni, sekali ahhh tak jadi nak suprise lah. 
Takot lak hubby ade keje sabtu tu so better let him know.
Fuhh.. okay so 1st March ni kami celebrate kat ............. !
hahaha kasi gempak sket. Nak tau tgk insta nantila br update gambo.
Celebrate bertiga dgn baby dlm perut yer.. hehe 

Me Love You Hubby!! GOPI 


2008 till forever and ever
InsyaAllah.




Thursday, February 27, 2014

Persediaan menyambut ahli keluarga baru! my little one ^_^

30weeks 

First of all, syukur Alhamdulillah diberi kesihatan yang baik & my little one dalam perut ni pun sihat. 

Rasa mcm sekejap sangat dah masuk 30minggu! wahh nervous + excited hehe acaner tu. 
So, far baju baby & semua keperluan dah ready dlm bag, but brg mummy je duk wat lengai lg. haha Lately if balik dari keje rasa letih lebih dari biasa maybe sebab membawa my little one yg makin membsr. eheh mummy pun makin gemks la juga kan. xpolah demi anak, nanti pantang iols nak slim balik.. Chaiyokk!

Okay nak pesan la kt uols =>
For those yg baru preknen tu better minta nasihat doktor & minta petua dari mak2 kita yg dah berpengalaman tentang hal-hal preknen ni. dorang lebih pakar & lebih mengetahui! hiks
Jangan nak memandai2 sendiri yer.. or kalau sakit ape2 etc: demam, bleeding dlln pls refer doktor dgn kadar segera. Tak payah nak post dlm fb tanya nak kena buat ape. =_= bcz ade sesetengah org yg sanggup on9 kt fb tanya if bleeding nk kena jumpe doktor ke tak?! haiyoo of cos la kena cepat2 jumpe doktor. Sgt penting okay eventho anda bleeding tu sikit. Doktor akan check kenapa jd mcm tu.

haa panjang dah membebel. hehe psst bcz mase 28weeks iols ade bleeding sikit so laju2 pg hospital Sg.Buloh then kena tahan wad sehari. But then, Alhamdulillah semuanya okay. Doktor pun puji bcz iols terus je pg hospital. Walaupun mase tu iols blur2 haha 1st time la katakan... Sampai hubby pun panic. keh3 

Okay lah, bwh ni gambar mase lps shopping brg2 baby. Now suma dah pack! hee yg ni mase belum pack. Saje amik mood tgk brg2 ni ltk kt ruang tamu rumah. hiks Mcm tilam baby tu semua dh kt rumah mama iols kt Pahang. Ni keperluan-keperluan cm baju, mittens, mandian dlln. Then yg bag kuning tu dpt mase pg ekspo baby kt Mid Valley. hihi Free sajo!





Friday, January 10, 2014

Suplemen ketika pregnant!

Salam Jumaat semua.

Okaylah hari ni, nak cerita suplemen yang iols amalkan ketika pregnant ni. Alkisahnya, before pregnant & mase bujang dulu pun iols ade makan juga suplemen tp brand lain2 & tgk mood haha sekejap ON , sekejap OFF nak makan. gituw laa.. Tapi lepas kahwin tu try makan vit B acid folic Shaklee, Alhamdulillah consume masa bulan puasa if tak silap. Then sebulan lepas raya, bulan 9/2013 dah pregnant. Suplemen ni membantu yer! Selain dari doa & tawakal. Usaha + doa + tawakal. InsyaAllah rezeki ada. 

Then masuk kandungan 5 bulan ni, iols ni beli semula suplemen utk baby dalam perut ni sbbnya selalu makan yg doktor awl2 pregnant tu. Nah tgk gambar kat bawah ni ==> 


Ostematrix & B-complex with acid folic & susu kambing

1. Ostematrix = untuk kalsium me & baby (banyak khasiatnya! senang nak telan)
2. B-Complex with acid folic = acid folic ni penting untuk baby! wajib makan. 
3. Susu kambing = ahah! ni utk kulit baby & InsyaAllah ade org cakap sgt bagus untuk elakkan dr baby kena jaundice. (boleh campur ng milo ke vico ke if tak lalu nak minum) Sedap!

Permakanan lain yang elok untuk ibu mengandung makan seperti berikut:
# Kurma, kismis & buah delima (sunnah Rasulullah)

okaylah That's all for today, next week check up baby! xoxo

P/s: untung jadi ahli Shaklee ni, beli harga ahli je & kalau rajin leh dapat bonus. psstt ade sape2 nak tahu boleh email me at intankdin@gmail.com hikss promote! 




Thursday, January 9, 2014

Pssttt... Mengidam? hiks

Amboi, since pregnant ni ade je mengidamnya. Mengidam nak makan lah terutamanya. hihi
Nasib baik mengidam makanan yg best jer. haha tak nak pelik-pelik, istigfar la banyak2 kalau tetiba je mengidam menda yg pelik2 tu. iskkk... 

Masa iols tgh pregnant, iols buatla list makanan yg teringin nak makan. Janji dapat makan gitu. hihik so xdela anak tu nanti kua ngeces.. "ngeces" jawa word. hehe

Sebenarnya ptg ni iols mengidam nak makan aiskrim, haha nasiblah xkisah aiskrim ape2 janji aiskrim lah gitu. Tp mcm nak beli Magnum jek eh. Over! haha janji tercapai hasrat.

So, after 6pm ni kua opis terus pg beli aiskrim. wehuuu I'm a happy mummy to be ^_^